Jag gick på bio med Ingemar Stenmark

Ja, faktiskt.
Det är nästan alldeles sant.
I alla fall kunde jag ha böjt mig fram och petat på honom, för han satt på bänkraden framför mig.
Det här utspelade sig i Stockholm, på biografen Röda Kvarn. Finns den kvar?
Den låg i alla fall på Biblioteksgatan.
Året var -78 eller -79, har nog biobiljetten kvar i mina gömmor, ska kolla upp det!
Filmen?
Det var  "Picassos äventyr".
Jag var i sällskap med två kompisar som jag tyvärr inte har ngn. kontakt med idag.
Stenis var där med bröderna Jakobsson, Torsten och Björn som även de var med i Alpina landslaget.
Tror att vi var ensamma med slalomkillarna i salongen.
 Filmen hade gått länge på biograferna så det var väl ingen rusning precis.
För oss var det här STORT!
Vi hade som alla som var unga då, suttit klistrade vid TV-apparaterna när Stenmark tävlade.
Helg som vardag. ALLA tittade. Sverige stannade upp. I skolan var det regel att lektionerna höll upp den tid
det tog för honom att åka.
Är det någon som minns?
Kvalificerad kändisspotting. Det var länge sedan det här.
Men kanske rubriken fick dig att besöka min blogg?

Rondine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0