Masken kryper i vårt land

Ögonlös och utan tand.
Staren kommer på visit.
Maskens mamma ropar: Smiiit!

Känner du igen barnramsan?
Kom att tänka på den alldeles nyss, när jag satt i köket.
Vi åt hämtpizza; Grekisk, Marinara och Quattro Stagioni.
I trädgården hoppade tre starar, en björktrast och en koltrast  omkring och letade efter mask.
Är proppmätt nu och ska väl titta på TV strax.
Måste bara säga att jag blivit besatt av detta med att blogga.
Tänker på det hela dagarna.
Undrar över hur jag ska kunna fixa bilder och snygg design.
Ja, själva plåtandet fixar jag nog, men det andra...
Vill helst inte be om hjälp heller, av flera orsaker.
Först och främst VILL jag klara mig själv.
En annan aspekt är att jag vill ha detta för mig själv, skrivandet.
Det skulle vara intressant att veta hur det står till med er andra i bloggvärlden?
Får era nära läsa er blogg?
Apropå fåglar, är ju lite insnöad på att betrakta dem genom köksfönstret och har på så sätt
lärt mig att känna igen ett antal arter.
Vill gärna tipsa om två underbara böcker om fåglar:

"Samtal med en nötväcka"  av Björn von Rosen

"Absint"  av Niklas Rådström

Båda dessa handlar om författarnas personliga vänskap med en fågel.
Läs dem!

Rondine 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0