Skogssnigel, smultronblommor och liljekonvalj

såg jag på min skogspromenad i kväll.

Gick ut med mina hundar, The old Lady och Fjortisen (som i själva verket heter ngt. helt annat)
vid halvniosnåret, efter en sen middag.

Vi (Han som gräver i trädgården, Fotbollsspelaren och jag) åt räkor, sallad och baguette.
Alltid lika fräscht och gott.

Kände att jag behövde komma ut lite, efter allt stugsittande tidigare idag.
Hade tagit ut kompledigt och sov riktigt länge.
Vädret var inget vidare, regn igen.
Igår som det var så fint...
Var nog inte så avstressad som jag trodde efter frissanbesöket och kände
hur skogsrået kallade på mig.
Nä, skämt åsido. Men jag gillar verkligen att gå i skogen. Präglad sen barndomen.
Det var helt lugnt ute och fortfarande ljust fast klockan gick mot 21.
Dofterna känns som starkast på kvällen när det är lite svalare.
Att det hade regnat gjorde också sitt till.
Jag älskar tystnaden i skogen och att man kan röra sig ganska tyst om
man undviker att trampa på grenar.
Damerna var förstås själaglada att få komma ut i skogen.
På väg hem stannade jag till ngn. minut och bara lyssnade på allt fågelkvitter.
Ljuvligt.

Såg en blommande buske och ett blommande träd vid konstnärsparets sommarhus.
Har faktiskt aldrig lagt märke till dem förut. Blommar väl en kort tid bara.
Annars har de det väldigt kargt och stenigt på sin tomt, konstnärerna.
De brukar bara vara där några sommarveckor.

Kattjägaren, som jag skrivit om förut, är faktiskt i sitt sommarhus.
Passar väl på när det är långhelg.
Vi har inte hälsat.
Har bara sett henne köra förbi.

Nu ska jag värma min vetekudde i mikron och krypa till kojs.

A`  bîentôt!

Rondine

Kommentarer
Postat av: Alician

haha:) greenlady verkar vara en speciell person ja:)

ska gå in och kika på hsr.se i helgen! tack för tipset!:) ha en bra helg

2009-05-23 @ 10:15:46
URL: http://ladygreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0