Dag 2, kvällen.

Hade stämt träff med mina kompisar Busan och Snusan.
Vi hade bestämt att ses på söder; nära till Älvsjö där mitt
hotell låg och hyfsat nära både till Enskede, där Snusan bor
och till Älta där Busan bor.
Söder är ju också våra gamla jobbkvarter.
Endast Snusan uppehåller sig där numera,
om än på en ny arbetsplats.

Så här i efterhand är jag lite osäker på vad stället
vi gick på hette.
Googlade på deras hemsida, då visade det sig
att det är en kedja med tre(?) restauranger.



            ... det här visitkortet tog jag i alla fall där vi var och





               ... så här såg det ut där vi satt i källarplanet,
                   man kan se rampen upp mot gatuplanet,
                   där själva restaurangen är.
                   Vi satt i bardelen, eftersom vi inte kunde
                   säga hur många personer vi skulle bli och i
                   restaurangen var det reserverat.




                Här ser man bardisken och en halvtrappa ner
                öppnar lokalen upp sig.
                Vi satt liksom i en smal gång.

                Snusan kom, men Busan smsade återbud, tråkigt nog.
                Hon ska få sina fiskar varma, vid tillfälle...
                Däremot anslöt två andra från gänget, Bill och Bull.
                Det blev en riktigt lyckad kväll, trots allt.
                Så kul att ses och prata gamla minnen och
                uppdatera sig om vad som hänt sedan sist.
                Bill och Bull jobbade jag med i 9 år.
                Snusan kanske 5 år?
                Och Busan och jag jobbade ihop i 15 år!

                Maten (skaldjurspasta) var god och vinet gott
                och tiden gick alldeles för fort som det gör
                när man har trevligt!


                Rondine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0