Ännu blommar rosorna ...



             ... fast vi haft nattfrost åtminstone vid ett tillfälle.
                 Den här sorten heter New Dawn.



                 Vår jättegran har fått en värmande halsduk,
                 Murgrönan, ständigt grön.                 

                 Djurlivet är det väl lite si och så med.
                 Turkduvorna har jag inte sett på någon vecka eller så.
                 Kanske har de gett sig av?
                 Sist jag såg dem, parade de sig!
                 Förvillade av det vackra sensommarvädret, som nu
                 är ett minne blott.
                 Strax innan, hade jag hittat ett ägg som fallit ner från
                 ett slarvigt byggt bo, i ett  äppelträd (se inlägg 16/9).

                 En liten rödhake, har jag sett uppehålla sig i trädgården.
                 Ibland i träden, ibland på staketet.
                 Han ser lite uppfordrande ut.
                 Måste nog börja med fågelmat snart...

                 Koltrastarna nöjer sig med fallfrukt, den lilla som finns i år.

                 Apropå förra inlägget om månen, så har jag läst om ett
                 fenomen som tydligen drabbar andra bloggare också.

                 Har sovit förskräckligt dåligt i natt, d.v.s nästan inget alls.
                 Orsakerna är säkert flera, men faktum är att jag brukar
                 märka av när det är fullmåne.
                 Nattsömnen, blir alltid lidande då.
                 Det här har uppträtt på senare år.
                 Märkte aldrig något, när jag bodde i Huvudstaden.

                 Betyder det, att jag håller på att förvandlas till en varulv?
                 Vad tror Du?

                 Rondine

Kommentarer
Postat av: Tintin Belisida

Har inte riktigt fått klart för mig var du bor men söderut någonstans förstår jag. Jättefina bilder. Älskar både rosor och murgröna. Minns ju när jag besökte en vän i Limhamn där murgrönan klättrade uppför en trädstam. Häftigt.

2009-10-08 @ 14:21:03
URL: http://elisannw.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0