Matgäster

Satte ut fågelmat i förrgår kväll,
för första gången i höst.
Det tog en stund i går morse innan fåglarna
hittade dit.

Såg då talgoxar, blåmesar och stjärtmesar.
De sistnämnda har jag inte sett så många gånger förut.
Vet inte om de är sällsynta, men de verkar i alla fall
vara mycket skygga.

Idag skulle jag försöka fota fåglarna,
när jag själv åt frukost.
Attans, vad svårt det är...
De sitter ju inte stilla i många sekunder.


Fick en ganska bra bild på en talgoxe.




Nötskrikan, vände baken till.



... och mina söta vänner turkduvorna, har inte flyttat trots allt.
    Hade inte sett till dem på länge och trodde därför att de hade 
    stuckit sin kos.
    Kanske är det bara så att de söker skydd i och vistas mer i skogen,
    nu när höstvindarna viner.




                            


                               Rondine

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilka härliga bilder!

Har en fågelskådare till sambo och han gillar dina bilder oxå!!!

Må så gott!!!

2009-10-24 @ 18:25:08
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/
Postat av: MODELLFOTOGRAF, Patrik PH Larsson

(",) Fina bilder !



Fåglar e knpeigt att plåta... de sitter juh typ aldrig stilla när man vill att de ska dt !! hähä

2009-10-24 @ 22:34:17
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0