Misslyckad bloggdag

1. Skulle skriva ett inlägg om vad som hände i morse,
innan jag åkte till jobbet.
Misslyckades totalt med att lägga in en bild där
och förstod inte varför förrän i kväll,
när jag bad om hjälp av Han som gräver.
Filformatet (wmf) på clipartbilden som jag
tänkte använda fungerade inte.

2.Blogg.se har varit hur segt som helst hela kvällen.

3. Inget att skriva om.



Vad var det som hände i morse då?

Jo...
7.15 började hundarna stormskälla ute i trädgården.
Vi tittar ut och får syn på sopbilen som hade stannat på vägen utanför.

Man ska ha ställt ut soptunnorna vi utfarten, senast kl. 6.
Det hade vi INTE gjort, de stod kvar på infartsvägen,
dit Han som gräver hade dragit dem i går kväll.

Jag brukar ställa ut dem vid utfarten innan jag åker.
Nu började jag lite senare i dag och hade följaktligen
inte hunnit med det.
Inte kunde jag göra det när gubbarna kom heller,
för jag var inte påklädd.

Trodde att de bara skulle åka sin väg,
för de är inte skyldiga att vänta eller hämta tunnorna.
Men, sopbilen stod kvar och hundarna skällde högljutt.

Till slut kom i alla fall en av gubbarna gående.
Jag befann mig på övervåningen och försökte
ursäkta mig gm. fönstret, men han bara skakade på
huvudet och flinade lite.
Kunde naturligtvis inte höra ett ljud av vad jag sade,
pga. skällandet.

Gissa om det var pinsamt...
Till saken hör att de brukar inte komma förrän lite senare,
kanske vid åtta-halvnio.

Det var dagens skämmighet.
Har du behövt skämmas över ngt. idag (läs: igår) ?

Rondine

Kommentarer
Postat av: cecce

Hej!

Kikade in här för jag såg du skulle va med i bokcirkeln.

Jo..jag gör bort mej stup i kvarten känns det som:-)

Glömmer saker, säger fel...och är en riktig virrpanna:-)

Ha en fin dag!/C

2009-10-13 @ 06:53:24
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0