Nu är det fredagsmys...



           Ja det vill säga, inget speciellt mys är planerat.
           Sitter vid datorn med en liten skål jordnötter framför mig,
           tv:n är på i rummet intill.
           Han som gräver och Fotbollsspelaren tittar på
         "Vem vill bli miljonär?"
          
Men, min poäng är, att fredagkväll är väl den skönaste
           stunden som man kan tänka sig?
           Arbetsveckan är avklarad och man vet att man har
           helgen framför sig, med välförtjänt vila och avkoppling.

           Ska dessutom resa bort, månd-onsd nästa vecka.
           Kors i taket, verkligen!
           Två kollegor och jag, åker till Skolforum i Stockholm.
           Chefen har skickat iväg oss, flyg, hotell och så själva
           mässan då.

           Känns lite som en muta, för att vi haft en så jobbig höst.
           Och kanske är det så det är?
           Alla fick ju förstås inte åka, vi fick anmäla om vi
           var intresserade och sedan blev det lottdragning.
           Jag blev en av de tre.
           Enda kruxet är att vi måste redovisa våra intryck
           från de föreläsningar vi går på, men det kan det ju vara värt?  

           Ska i alla fall bli riktigt skönt att komma iväg några dagar. 
           Hoppas bara att jag får tag på mina kompisar
           i Huvudstaden också.
           Tänker mejla dem i kväll och föreslå en dejt.
           Men, eftersom jag är lite sent ute så kanske de 
           redan har planerat sin vecka.
           Hoppas inte...

           Ha en skön fredagkväll, alla!

           Rondine                   
          

Kommentarer
Postat av: cecce

Nämen så trevligt! Grattis till dej. Skönt att få komma iväg...och...håller med! Fredagar är bäst!

Kram/C

2009-10-23 @ 20:31:49
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vad roligt med resan!!!

Hoppas att du får riktigt riktigt roligt!!!

Kram Pernilla

2009-10-23 @ 21:34:16
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0