Värdelöst vetande

kan ni få en dos av här...
I eftermiddags var jag och handlade i livsmedelsbutiken i tätorten,
tillsammans med Han som gräver.
Klockan måste ha varit strax innan 15 (fast jag trodde 16
pga att vi inte hade ställt om klockan i bilen).

Inne i butiken får jag syn på en... KÄNDIS!
Sa först inget till H s g, han tittar ändå aldrig på
folk, så han ser aldrig sånt.

Konstaterade att kändisen, hade med sig sin son(?).
Måste ha varit.
C:a 15 år?

Trodde först att frun och två mindre barn var med.
Blev osäker sedan.
Kändisen, stod i kön i den enda kassan som var öppen.
Vi också.
Det var kanske fyra personer emellan?
Han lämnade tillbaka, eller frågade efter ficklampsbatterier.
Kassören sprang ifrån och kom tillbaka med batterier.

Undrar vad han skulle med dem till på sitt sommarställe
på en ö nära oss?
Kanske en säkring hade gått?
Kanske han har utedass och måste lysa upp sin väg dit?

Kom på att Huvudstaden har sitt höstlov först kommande vecka.
Är väl därför de är här nu.
Här har barnen redan avverkat lovet denna vecka.

Kändisen har tidigare varit justitieminister.
Nyligen var han aktuell ang. att han har varit utkvittad från
riksdagen vid ett stort antal tillfällen.

Kanske jag skulle skaffa en kategori som heter kändisspotting?
Kan det vara något?

Det här var värdelöst vetande, jag vet.

Rondine

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kanske värdelöst... men roligt att läsa!!!

Kram!

2009-10-25 @ 23:58:41
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0