Jag hade ändå tur

(om inte med vädret, så..)
med konstklubbens lotteri på jobbet.
Vi har en årlig utlottning vid höstterminens sista arbetsplatsträff
och den inföll i torsdags i förra veckan.
Förra och förrförra året var jag själv inköpsansvarig,
men i år fick några andra ta över den sysslan.

Förra året var turen med mig och jag vann ett vitt lammskinn.
Turen följde med mig även i år och jag vann en fin akvarell
av Anna-Stina Purk, värde 800 kr.
Visserligen inte inramad, men det tar jag så gärna.
Tror att Purk i alla fall är lite känd?
Verksam både här på ön och i Hässleholm.



                                        Drömmen om en strandbod
                                                      
(min vinst)

                               ... och vädret ja, just den kvällen var det också snöstorm.
                           När jag hade c:a 5 km kvar av vägen hem, kom jag inte längre!
                           Över vägen låg en mastodontdriva, vågade mig inte på att försöka
                           köra igenom den, säker på att jag skulle fastna.
                           Fick lov att backa några hundra meter, backa in på en infart
                           och ta en omväg på någon dryg  mil för att komma hem.
                           Jag var väldigt glad när jag kom hem!
                           Hade dåligt med bensin, råkat glömma mobilen på jobbet 
                           och dessutom problem med helljuset....
                           Det var liksom inte läge att bli stående med 
                           bilen i kolmörkret.                                  

Kommentarer
Postat av: Djuren & Jag

Vilken fin! Grattis till den vinsten.

Nej, det är inte roligt med all snö. Lagom är bäst och nu är det lite mer än lagom tycker jag nog! Just inkommen från en promenad i en halvmeter snö, förmodligen nyttigt men ack så jobbigt!

Ha det gott!

2010-12-26 @ 14:49:39
URL: http://annieria.com
Postat av: Anna

men grattis till vinsten

ja vad ska man säja om snöande

men just nu föredrar jag det framför -30

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0