Jag klagar inte

på snön...
Varken på mängden eller
med vilken frekvens den behagar komma.

Snöröjningen, däremot -
lämnar en del övrigt att önska.

Igår t.ex, var skolbussarna inställda,
så dottern kom inte iväg till skolan.
På lokalradion sa man att det berodde på
halkan.
Visst var det halt, men vaddå?
Det finns dubbdäck!
Jag skulle snarare säga att bussarna inte gick
p.g.a att man inte hade plogat!

Jag kan ju inte stanna hemma från jobbet för
att det är halt/oplogat, hur skulle det se ut?
Man får helt enkelt starta tidigare och köra l -å- n -g -s -a- m- t.

Men, såklart finns det gränser.

Nu snöar det visst igen och jag börjar jobba kl. 6 imorgon.
Sängen!

Kommentarer
Postat av: Djuren & Jag

Visst är det trist att det inte fungerar med snöröjningen! Lika samma här. I morse drog jag mig extra länge och åkte inte förrän tjugo i åtta för att plogbilarna skulle hinna ut, men nix, inte en enda av vägarna var plogat trots idogt snöande hela natten. Så jag gjorde som du skrev - körde l å n g s a m t. Tur man har Flex!

2010-12-17 @ 18:38:24
URL: http://annieria.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0