Antiklimax

Förra helgen skickade jag in ett tävlingsbidrag till
vår lokala annonstidning.
Tänkte att jag skulle vinna en veckas charter till Turkiet.
Tävlingen gick ut på att man skulle leta upp olika annonser i
tidningen samt skriva en käck motivering till varför man skulle vinna.

Piece of cake, tänkte jag och
väntade...
till i torsdags då tidningen kom ut igen.

Ja, visst vann jag.
Men, inte resan utan ett presentkort på en lokal butik.
Butiken är en mix av ÖB och Rusta, ungefär...

Inte vad jag hade tänkt mig...

Hann bara kliva in på jobbet i fredags morse,
då jag mötte städerskan, som glatt sa:
-Grattis till vinsten!

Ridå.


Rondine

Kommentarer
Postat av: Anna

åh så synd...

LÄNGTAR verkligen efter SOL & VÄRME men det måste väll vända nån gång. ELLER ???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0