Hoppsan... en award



har jag fått av Anna!!!

Man tackar och bugar!

& skickar vidare den till några andra bloggare... några förpliktelser för att få föra den vidare...

 A: Kopiera awarden på er blogg!
B: Länka till personen som gett dig awarden!
C: Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
D: Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
E: Länka till deras bloggar!
F: Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!

Här kommer (lite motvilligt) fakta om mig själv:

1. Lärde mig att läsa när jag var 5 år. Bara för att jag VILLE det så gärna. Vet ej hur det gick till.
2. ÄLSKAR fortfarande att läsa. Hade en downperiod i tonåren, då jag inte läste särskilt mycket skönlitteratur.
   Skolan och kompisar tog all tid.
3. Mina bästa ämnen i skolan var språk. Hade franska som B-språk och tyska som C-språk.
4. Flyttade till huvudstaden efter gymnasiet och bodde där i sammanlagt 25 år.
   Gärdet (3 mån.), Lidingö (2 år), Bromma (4 år) och Östermalm (19 år) var mina boplatser.
5. Har varit statist i tv-produktionen Babels hus. Sändes i tv i början av 80-talet.
   Jonas Cornell regisserade. Regiassistent (och den som jag hade kontakt med) var författaren Stig Larsson
   (inte Stieg) utan han som bl.a skrivit "Röd gubbe". Tror förresten att de kommer från samma stad?
   Stig Larsson kommer i alla fall från Umeå. På den tiden var han en välartad ung man.
6. Arbetade på Södermalm i 16 år, dock ej på samma arbetsplats hela tiden. Katarina-Sofia var kvarteren.
7. Den person, förutom mina föräldrar, som betydde mest för mig under uppväxten, var min farmor.

De här bloggarna väljer jag att skicka awarden vidare till:

Sanna

Roger

Pernilla

Freedomtravel


Sofie

Skomakarlisa

Boktokig

Sådär ja!
Det tog lite tid detta.
Nu ska jag bara meddela ovanstående om deras award.
Hoppas ni vill ta emot och föra den vidare!

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Rondine



Kommentarer
Postat av: Anna

ahh... förlåt det är bara jag som börjar bli SENIL !!!

hoppas helgen vart bra :)

Postat av: Freedomtravel

Tack så mycket för awarden! Jag återkommer snart med ett inlägg och en tillbakalänk, när jag är lite piggare ;)

2010-02-07 @ 19:16:33
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Skomakar Lisa

Å, man tackar ... för Awarden. men du, jag skrev 7 saker om mig själv för ett par veckor sen så jag sätter in awarden i morgon och skickar den vidare och så kan de gå in och läsa på den sida jag föreslår om de vill ägna sig åt att veta något mera om mig. Blir det bra så ???

Kram på dig !!!

2010-02-07 @ 19:27:19
URL: http://skomakarlisa.bloggplatsen.se
Postat av: sanna

Tackar och bugar! jag känner mig otroligt hedrad.

2010-02-07 @ 23:13:59
URL: http://sannas.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej Rondine!

Vilken rolig idé! Självklart har jag skickat awarden vidare... det tog en liten stund, men det var som sagt en rolig idé, framförallt att läsa om varandra!!!

Ha en jätteskön vecka!!! Vi skrivs på bloggen!!!!!

Kram Pernilla

2010-02-08 @ 21:02:02
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/
Postat av: Boktokig

Tack! :)

2010-02-12 @ 17:28:22
URL: http://boktokig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0