Unika sammanhang

 


Har ni upplevt känslan någon gång?
Kom att tänka på det igår kväll när jag såg på
Let´s dance.

Man ser på deltagarna, att även om det är en tävling,
så har de väldigt roligt och en fin gemenskap.
De trivs tillsammans helt enkelt.

Tänkte på vad jag själv gjort i mitt liv och
hur jag upplevt liknande saker.

Att befinna sig i ett visst sällskap, vid en viss tidpunkt
och dela upplevelser tillsammans.


Nu tänker jag inte på familjen, utan en större gruppering.

Ett exempel;
under mitt första år på det nuvarande jobbet,
ingick jag i en projektgrupp som jobbade i ett projekt på årsbasis.
Vi hade sökt och fått pengar från
Leader.
Arbetet i gruppen flöt på bra och projektet blev lyckat.
När projektet var avslutat, fanns det pengar kvar,
tillräckligt så att vi kunde åka på en studieresa utomlands.
Det blev pricken över i:t och vi hade så
roligt!
Idag har jag ingen direkt kontakt med någon av dem,
några stöter jag på ibland, några jobbar inte kvar längre.

Ett annat exempel, är en filmkurs som jag deltog i för några år sedan.
Också genom jobbet.
Jättekul.
Föreläsningar, filmproduktion med allt vad det innebär.
Manusförfattande, skapande av karaktärer och så själva filmarbetet
som resulterade i en liten kortfilm.
Mycket
amatörish.
Men, vad roligt det var!!!
Var också ett litet gäng, den tiden det varade.

Har flera andra exempel också, men det är inte det viktiga
utan jag kom bara att tänka på känslan
, flowet som kan finnas i en sån grupp.

Kan vara ett kompisgäng, eller en annan gruppering också.

Är det någon som kopplar till liknande egna upplevelser?


                        Rondine


Kommentarer
Postat av: Cristian

Visst har jag tänkt på det du skriver - speciellt nu när man umgås med vissa vänner - och bara ses på helger. Det är lite som en oskriven regel det också - inte en massa planering, inte en massa tjat och snack - bara "vi ses där och där" och sen så lagar man middag ihop, käkar, pratar, skrattar, och bara är... Grymt flow, grymt skönt.

2010-03-01 @ 17:35:10
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: cecce

Hm...jo jag känner igen känslan. Kan bara inte komma på något bra exempel...:-)

Men jag har ju liksom du ingått i en del grupper, både i studiesammanhang och i musiksammanhang.

Just när man musciserar i hop kan man få den känslan, speciellt om man jobbar en längre tid ihop.



Ha en fin tisdag!

kramar

2010-03-02 @ 07:04:35
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0