Fick du årets julklapp 2009



  ... spikmattan ?


  Just en sån här 2-pack fick i alla fall jag.
  Använder den varje kväll innan jag ska sova.

  Började enl. instruktionerna och har nu ökat
  på till 20 minuter.

  Hade faktiskt önskat mig en spikmatta för
  att testa om den är så bra som det sägs.

  Vad händer då?
  När jag lägger mig ner gör det ont.
  Såklart, det är ju vassa plastpiggar.
  Smärtan känns dock inte längre när jag
  makat mig tillrätta.
  Antingen bara ligger jag still  eller så läser jag.
  Tror att jag skulle kunna somna på spikarna,
  men det har inte hänt ännu.

  När jag ska resa mig gör det ont igen.
  Lägger jag mig direkt i sängen, gör det också
  ont en liten stund.

  Effekten då?
  Känner mig lite varm.
  Ökat blodflöde?
  Ryggen som har värkt hela hösten, känns faktiskt
  bättre efter en session.
  Men,inte har det botat ryggen i alla fall, för nästa
  morgon är den precis som förut.

  Så det får nog bli ett läkarbesök framöver.
  Vore roligt att höra om det är någon fler som
  har synpunkter på/erfarenheter av detta?

  Rondine

Kommentarer
Postat av: cecce

Hej!

Har provat spikmatta en gång hemma hos en kompis. Upplevde väl samma som du...först jätteont sen försvann smärtan. Men eftersom jag inte provat fler gånger eller en längre stund har jag lite svårt att uttala mej. Många säger ju att det är bra så...

Själv blev jag dock inte övertygad så jag har inte införskaffat någon.

Inte än i alla fall!!



kramar!

2010-01-05 @ 21:58:20
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: margus

Tyvärr, inga erfarenheter från detta. Men jag är glad att du har analyserat och recenserat, för jag funderade lite på att pröva. Nu låter jag bli, hehe.

2010-01-08 @ 23:22:21
URL: http://margus.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0