Lång dags färd mot natt

Hur jobbigt är det egentligen att sitta stilla en hel dag?
-Riktigt jobbigt om man inte är van...

Studiedag med föreläsning 9-16.
Endast avbrott för lunch och kaffe.

Därefter årsmöte med fackstyrelsen 18-21,
visserligen med middag, men detta stillasittande!

Sist; köra bil hem, 1 timme.
Nu känns det som om jag har en tjock stålpinne i nacken och neråt.

Var förstås trevligt också,
men jag är riktigt trött nu!

Plöjer böcker i lagom takt på kvällarna.
Har nyss läst Aldrig fucka upp av Jens Lapidus
och Maskarna på Carmine street av Håkan Nesser.

Just nu läser jag Kulla-Gulla stretar vidare: lägesrapport vid 60+
av Cecilia Hagen.

Apropå det, vill påminna om bokcirkeln hos Boktokig.
Vi läser Hornsgatan av Ernst Brunner
och chattar om den den 31/1.
Kom med du också!

Rondine


Kommentarer
Postat av: Boktokig

Jo, jag har läst Harens år av honom. Jag tyckte om den! Men det har inte blivit av att jag läst någon fler bok av honom. Vet inte verför.

2010-01-24 @ 15:23:09
URL: http://boktokig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0