Nu är det

bara 22 grader varmt.
Kvällsbrisen fläktar och alla dofter kommer fram allt tydligare.
Även en viss gödsellukt från fårhagen här intill.
Om det kommer från fårens egna pärlor eller om bonden verkligen
har gödslat, vet jag inte.
Antagligen det förra.
Glad att inte jag är bonde, i den här hettan.

Ja, observera att jag klagar inte.
Tycker om när det är varmt, bara jag är ledig
och själv kan bestämma vad jag ska och inte ska göra.
Tur att det blåste idag, annars hade jag nog t.o.m jag klagat
för det var dryga 28 grader, trots blåsten.

Satt i skuggan och läste någon  timme.
F.ö har jag gjort nyttigheter, såsom att laga middag
och diska.
Åkt till tätorten, där jag lämnade in lite prylar till
Röda Korsets Kupan, besökt biblioteket och handlat.

Gårdagen var jag och dottern iväg på en cykeltur till grannön.
Ja, det finns bilväg dit och nu upptäckte vi till vår glädje att de hade asfalterat den.
Bara överfarten då och möjligen den väg som svänger till höger på själva ön.
Vi tog den vänstra, grusvägen.
Såg det här:



          Glada kossor på bete, men vad gjorde de bland buskarna?
          Kunde inte komma underfund med om de åt på dem,
          eller om de försökte klia sig?
          Flugor i mängder, fanns det i alla fall.



                              Gäss i långa rader, såg vi också.
                              Ingen vidare bild.
                              Zoomade på långt avstånd.
                              Fågelskyddsområde.
                              Kunde inte gå närmare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0