Svartboende

De väcker mig ibland på morgonen...
Skorstensmuren går genom sovrummet
och via den fortplantar sig deras "prat".

Har irriterat mig i flera års tid nu
och förra året bad jag maken sätta ett
nät över skorstenen.

Han gjorde så, men för sent som det tycktes.
Det blev ett herrans liv och jag fick för mig
att de redan kläckt ut ungar och maken fick
bege sig upp på taket igen.


Sedan måste nätet ha glömts bort
och aldrig placerats dit efter häcknings-
säsongen
, för nu kan jag höra dem igen...
och jag som är så lättväckt!



                   Titta så belåtna de ser ut... kajorna!


Kommentarer
Postat av: Boktokig

Då ses vi ikväll!

2010-03-21 @ 13:29:44
URL: http://boktokig.blogspot.com
Postat av: Roger

Samma problem härhemma hos oss. Dessa fåglar har under flera år parasiterat hemma hos oss. De bor i en skorsten i en äldre fastighet på våran tomt. Verkligen irriterande.

2010-03-23 @ 22:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0