Ännu inte fått tummen ur

och fotat något av allt det vackra vita som finns utomhus.
Har förstås en massa gamla bilder,
men det vore ju fusk, eller hur?

Dagen har mest ägnats åt att läsa i Den stygga flickans rackartyg,
av Mario Vargas Llosa.
Har bokchattat om den ikväll hos Boktokig.
Började läsa först igår och har inte läst klart ännu.
En angenäm bekantskap hittills, Vargas Llosa.

Gjorde avbrott för hundpromenad.
Eller promenad???
Pulsande snarare.
Gick vägen ner mot havet, en skogsväg, ej allmän.
Betyder också att den bara plogas när markägarna så vill.
Det var riktigt mycket snö,
därav pulsandet.
Är nog bra träning, tror jag?
Blev helt svettig...

Ätit risgrynsgröt och tänt ljus.
Första advent är snart förbi.

Fått lite ovälkomna samtal också idag.
Ett av caféerna i grannskapet, hade satt in
en annons i ett lokalt annonsblad.
Tryckfelsnisse hade varit framme och satt dit vårt
telefonnummer i caféets annons.

Samme man ringde två gånger efter varandra,
i tron att han kom till caféet.
När jag förklarade att han ringt fel,
svarade han surt "då står det fel i tidningen".

Lite senare ringde caféägaren och förklarade och bad om ursäkt.
Nu ska jag dricka kaffe, trots den sena timmen.

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Anita

Den boken lät frestande. Jag har tänkt börja på en bok jag också men har inte fått ro i kroppen för jag vet att om jag börjar och boken är bra så läser jag non-stop och det har jag inte tid med just nu. Snart ... säger jag till mig själv och så ska det bli.

Kul att du hittade in till mig. Din adress försvann när jag fick haveri och började på en ny blogg. Nu har jag den igen och det gör mig glad

Ha det gott och njut av boken.

Kram

2010-12-01 @ 18:34:52
URL: http://kronblad44.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0