Dagen

har tillbringats på följande sätt:

Låg kvar i sängen riktigt länge idag.
Vet inte om jag vågar säga hur länge???

Vaknade annars vid sex av att jag
satte mig upp och hostade,min hemska förkylning.
Är dock inte lika hes längre och hostan börjar också ge med sig.

Sov en stund till, vaknade vid halvåtta av att
hundarna skällde och ville gå ut.

Efter att ha släppt ut och in dem och själv uppsökt toa,
läste jag ett tag ur Rapport om Adam.
Sov igen, ruskigt länge som sagt.
Men, jag behövde nog det.
Har hostat så mycket på nätterna, så nattsömnen har inte varit
något vidare.

Åt frukost i maklig takt, tillsammans med dottern som också sov länge.
Hon var på fest igår.

Maken, åkte hem till en kompis.
En av stereonördarna.

Gick på hundpromenad ner till havet.
Sol och spegelblankt vatten.
Alla grannar har tagit upp sina båtar.
Vi är de enda som inte gjort det.
Hundarna hoppade i och simmade lite.
Ja, de är vattenglada!

När jag kom hem igen, plockade jag lite nypon
som jag ska experimentera lite med.
Har suttit och skrapat ur fröna och allt det där kliiga,
nu på kvällen.
Mycket tråkigt jobb!!!

Putsat två fönster.

Hämtat in slånbär från frysen i uteförrådet.
Satt igång ett saftkok på dem.
En omständig procedur som tar flera dygn.
Hoppas det lyckas, bären var från 2008, upptäckte jag...

Bilbatteriet har lagt av.
Kunde starta med startkablar igår, men det blir till att köpa ett nytt.
Har inte råd med att bilen krånglar, man är väldigt
beroende av bilen, när man bor på landet.

Inga vinterdäck på ännu.
Har inte behövts, peppar peppar...
Minusgrader några nätter i rad, men ingen snö.

Klart, slut & God Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0