Satt uppe till halvtvå

natten till idag.
Inte för att jag ville, utan för att jag måste.
Tidigare på eftermiddagen, var dottern och jag
ute på svampjakt och hittade ganska mycket trattkantareller.
Tog inte hand om dem på en gång när jag kom hem.
Middag skulle ätas.
Tv skulle ses på.





                    Det blev lite att ta rensa....
                    och ingen hjälp fick jag heller (grrr).

          Idag blev det i alla fall crepes med trattisar till middag!

         Jag kan ju egentligen inget om svamp,
         de enda jag är bergsäker på är  just trattkantareller.

         Såg också dessa snyggingar, som jag tror är Stolt fjällskivling?
         Någon som vet?
         Vågade inte plocka dem.



                   


Kommentarer
Postat av: Ylva

Åh, vad mycket trattisar! Det där är stolt fjällskivling. Man känner igen dem på ringen runt foten.

2010-10-01 @ 17:42:01
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0