Veckan som gick

har också varit bra, vädermässigt.
Visst blir man lite gladare då???
I onsdags t.ex, slutade jag jobbet tidigt.
Solen inbjöd till utevistelse.
Passade på att plocka av lite björnbär från vårt
snår vid ena uthuset.



                       Först plockade jag en liter



                  ... sen fick jag ihop en knapp halvliter till.
                      Det var allt som var moget för tillfället.



                    Avslutade så med att koka äppelmos
                    på fyra liter äpplen.
                    Jobbigt att skala och kärna ur bara.
                    Vet att man kan koka med skalen på,
                    men då ska man ju ändå ta bort skalen efteråt.
                    Bäst att göra det innan.

                    Det blir nog mera äppelmos i helgen, antar jag.
                    Skamligt annars, om man inte tar reda på frukten.
                    Koltrastarna hinner verkligen inte med att äta upp allt
                    och hundarna bara pruttar om de får i sig för många äpplen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0