Första veckan

på mitt nya jobb, svischade förbi snabbt som attan.
Lite tid för vila och eftertanke, får man väl under helgen.
Ja, jag har bytt jobb, bostad, hemort och liv.
Ni som eventuellt läser här ibland, kanske har lagt
märke att jag skrivit ganska sparsamt under våren.

Inte med någon avsikt, det har bara blivit så.
Har haft mycket att tänka på och ordna med.
Bl.a det nya jobbet.
Lite tufft att söka nytt jobb i min ålder,
men tursamt nog, är jag i en bransch där jag är hett eftertraktad.
Kunde faktiskt höja lönen med flera tusen,
men vad hjälper det, när mina kostnader blir mycket högre...

Bostaden är alldeles för dyr.
Ska därför se mig om efter något annat så småningom.
Just nu är jag bara glad att ha tak över huvudet
och bra resväg till jobbet.
Har också ett hus som ska säljas,
men fram till dess att det är sålt, har jag ju även
kostnader för huset.

, nu är det sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0