Hoppas att



er jul har varit riktigt skön!
Dottern och jag har varit på Gotland
och firat med hennes pappa i hans nya hus.

Som vanligt och ändå inte...
En fin jul, blev det i alla fall.
Mellanlandar här i Stockholm i två
nätter, för att sedan fira nyår på nordligare breddgrader.

Dyraste och bästa julklappen, gav jag åt mig själv.
Har köpt lägenhet!
Är SÅ glad åt det.
Tillträde senast 1/2.
Kan knappt vänta...



                   På juldagen tog vi en biltur.
                   Utsikt vid Hoburgen.



                         Hoburgen på lite avstånd



                      Badbrygga i Burgsviks hamn.
                      Och varför tog jag en bild på den då?
                      Jo, i Burgsvik bor en av mina favoritkåsörer,
                      Bernt Bison Nilsson.
                      Han skriver krönikor i Gotlands Tidningar,
                      krönikor som han samlat och gett ut i bokform.
                      I krönikorna har morgondoppen med några
                      av grannarna en icke obetydlig plats.
                      Jag ville inbilla mig att det är just här de badar?



                            Skarvar.
                            Också i Burgsviks hamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0