Svaret

på frågan i förra inlägget kan du läsa om här.
Björn
, du var den enda som nappade på kroken.
Om blomman, som är en orkidé (såtillvida hade du rätt),
kan jag säga att fram till förra våren, hade jag aldrig sett den.

Eller så lade jag bara inte märke till den förrän då.
Den saknar nästan helt klorofyll, vilket gör den ganska oansenlig.
Det är lätt att tro att det är en gammal torkad blomställning.
Har man livlig fantasi, kan man också börja fundera på om
den kommer från yttre rymden...

Då, för ett år sedan, kom jag att tala med en kollega
som också är naturintresserad om mitt fynd.
Hon visste nästan genast vad jag pratade om
eftersom hon själv gjort samma upptäckt.
Hon hade fotat den och visade mig bilden i sin kamera.

Vi konsulterade en tredje kollega som är lite av en expert
på området och som naturligtvis kunde upplysa oss.
Nu i vår, tog jag själv med mig kameran och förevigade denna märkliga blomma.
Namnet på blomman och information om densamma,
hittar ni under länken på första raden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0