En liten ljuspunkt


bjöd dagen på i alla fall.
Hade bokat tvättid och
råkade gräva djupt ned i tvättkorgen.

Under de där juldukarna med stearinfläckar
som jag aldrig orkar ta itu med (måste ju
specialbehandla stearinet innan de går att tvätta),
vad hittade jag där?

... om inte batteriladdaren till min kamera!
Den som jag trodde var förlorad för världen.

Har inte använt kameran på ett tag,
då batteriet dog för kanske en vecka sedan
och jag kunde för mitt liv inte komma på när
jag hade sett eller använt laddaren sist.
Nu kan jag bara konstatera att det måste
vara minst tre månader sedan. 
Måste ha slängt ner den där, när flyttlasset skulle gå
Och där under juldukarna hade den kunnat
bli liggande länge än om jag inte hade fått en
ingivelse att lyfta lite på mitt dåliga samvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0