Idag kom vintern tillbaka



eller kanske man kan säga att det var redan igår kväll
eftersom det började snöa redan då.
Synd om björnarna då som enligt traditionen ska gå ur idet
just idag på Tiburtiusdagen.
Närmsta björnidet finns väl på Skansen, antar jag?
Huruvida de tänker vakna än, återstår väl att se.

Synd också om alla fåglar i deras vårbestyr.
Idag lär de inte sjunga särskilt glatt, om ens överhuvudtaget.
Själv kurar jag inne.

Har löst melodikrysset, vilket inte händer särskilt ofta.
Ganska småmysigt att kypa upp i soffan med kaffe, DN och blyertspenna.
Irriterade nästan ihjäl mig på ett ord som jag inte kunde, lodrätt 9.
Skulle vara tredje ordet i en svensk textöversättning av
Living next door to Alice.
Var tvungen att googla. 
Det tog jättelång tid innan jag hittade det
och jag är inte den mest tålmodiga personen.

Snöar fortfarande och snart är klockan 12:30.
Enligt väderutsikterna imorse, skulle det upphöra vid 10-tiden...

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Ja, igår trodde man ju snarare att det var dags att fira jul, än att det nyss varit påsk...

2012-04-15 @ 08:49:51
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0