Gårdagen

ägnade dottern och jag ganska många
timmar åt ett besök på Stockholms stadmuseum.
Det finns verkligen hur mycket som helst att se
och vilken tur då, att inträdesbiljetten (70 kr) är ett
årskort så att man när som helst kan gå tillbaka,
Om man nu inte hann se allt man ville och det hann man ju inte...

Träffade en GAMMAL bekant.



                             

Ja, det vill säga - eftersom det är ganska länge sedan den här damen
levde, så har jag ju naturligtvis aldrig träffat henne personligen.
Däremot har jag levt sedan -97 med en avbild av en tavla som hon
målade någon gång anno dazumal.
Avbilden är ett tryck på en bricka som jag fick av min förrförra
arbetsgivare.

                             

Antingen hade staden ett jubileum av något slag eller också
var det en julklapp  som vi fick?
Minns faktiskt inte riktigt.
Brickan är mig kär i alla fall.
Använder den dagligen.
Blev därför glad, när jag fick syn på det stora fotografiet på
upphovskvinnan - Josabeth Sjöberg, där det hängde på väggen
på Stadsmuséet.
Ganska nära entrén.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0