Hänt idag...

Inte mycket.

Planerade en cykelutflykt,
för när jag satt ute på balkongen
och läste på förmiddagen, var
det ju vackert väder!

Plötsligt regn och åska därtill,
satte stopp för planerna.



  Tog ett skumbad istället och lyssnade på mullret utanför...

På eftermiddagen läste jag ut boken jag höll på med,
Spöa döden av Josh Bazell.

Fick ett brev från min personliga bankman
(som f.ö är en kvinna) att hon skulle sluta
på mitt bankkontor och att hon så småningom
ersätts av någon annan.
Till dess får man ringa en servicetelefon eller kontorschefen.
Jaha, inte gör det mig så mycket.
Har inte träffat den personliga bankmannen personligen,
bara pratat med henne i telefon och haft mejlkontakt vid
ett par tillfällen inför lägenhetsaffären.

Hörde på radion om barn som rånar andra barn på
Gröna Lund, tar deras åkband.
Vart är världen på väg?

Igår gjorde jag slag i saken och kontaktade nixregistret.
Något jag borde ha gjort för länge sedan.
Tyvärr hjälper det nog inte så mycket,
för tydligen går det bara att spärra den fasta telefonen 
mot oönskade samtal.
Däremot får inte försäljarna ringa till mobiler
annat än om man medgett att man vill bli kontaktad,
vad jag förstår.
Och det har jag ju inte, medgett alltså.
Men ringer gör de ändå som galningar
och då ska man hålla på och anmäla varje samtal.
Vem orkar det?
Inte jag i alla fall.
En undran bara, vilka människor är det som vill
jobba som telefonförsäljare?
Jag känner INGEN som vill bli uppringd av dem,
oavsett vad de säljer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0