Aj aj aj

Så kan mitt liv sammanfattas just nu. Låter inte så roligt kanske? och det är det inte heller...Har dragits med värk i ländryggen/vänster skinka, ganska länge.Tidigare hände det ibland, men senaste året har det varit ganska konstant och på allra sista tiden, några månader kanske, har det även gått ner i benet på samma sida. Har kunnat reglera det ganska bra med vila, värktabletter och att ligga på spikmatta innan jag ska somna. Men, någonstans finns det en gräns, även för mig. Blev lite uppskrämd i våras, då jag var på en ergonomiföreläsning via jobbet och
fick reda på att om man går med ischiassmärtor länge, kan det leda till diskbråck. Tog mig i alla fall i kragen och gick till doktorn förrförra veckan. Han ställde vettiga frågor och undersökte mig noggrannt, såvitt jag kunde bedöma.
Han trodde inte att jag hade ischias, utan sa att det var muskelfästesinflammation. Fick en kortisonspruta samt rekommendation att gå på sjukgymnastik samt en röntgenremiss som jag fick hemskickad i veckan som gick.
Sprutan hjälpte inte. Har varit på en session hos en sjukgymnast. Hon var däremot tämligen säker på att jag har ischias och jag är benägen att tro mer på henne. Helgen har varit ett helvete. Efter att ha följt dottern (som har höstlov) med pendeltåget till Västerhaninge, för byte till buss till Nynäshamn och vidare färd med färjan till Gotland, begav jag mig hemåt. Det var DÅ benet gav sig till känna. Gick från ont till ondare, kände att jag haltade fram så smått. Tog mig i alla fall hem, men väl hemma tilltog värken och jag fick allt svårare att stödja på benet. Varmt
bad och insmörjning med ormsalva och sedan spikmatta, fick det bli innan sänggåendet. Inget bättre i morse,
snarare tvärtom. Riktigt ont och svårt att stödja på benet. Var färdig att bege mig till akuten, men nu på eftermiddagen känns det lite bättre. Tror dock att jag stannar hemma från jobbet i morgon och försöker ta mig
till röntgenundersökningen, remissen är till ett ställe där de har dropin. Får se hur jag känner mig i morgon.
Vacker höstdag som det var idag, hade jag velat gå ut i skogen, men det gav sig inte så.
Hoppas att ni andra fick njuta desto mer och att ni kom ihåg att ställa om till vintertid!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0