SAMTIDSSPANING 2

Är det någon annan som har lagt märke till följande?
 
 1.  Jag vet inte när det hände, men någon gång slutade folk köa
      enligt konstens alla regler på busshållplatserna.
      I Stockholm, ska kanske tilläggas.
      Jag tror att folk i landsorten fortfarande har mer hyfs,
      beträffande köande.
      Här i Stockholm tycks det vara vassaste armbågarna först.
      Läs: till största delen ungdomar.
 
 2.   Inte heller tycks det vara någon självklarhet att resa
       på sig och lämna plats till gamla eller höggravida.
 
 3.   En annan ful ovana som många har, är att bre ut sig
       på två säten och se ut som om de varken ser eller hör
       att det finns andra passagerare som vill sitta.
 
        2  & 3 gäller alla åldrar...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Du kan nog ha rätt! Jag minns dock första gången någon reste sig på en buss för min mamma för att de tyckte att hon såg gammal ut. Hon var sårad i flera veckor... så nu funderar jag alltid två gånger innan jag vågar resa mig för äldre... haha... inte lätt att göra rätt alltid. Men generellt håller jag med dig!

2012-09-11 @ 19:05:38
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0