Bakslag

För en tid sedan, tog jag mig samman och satte upp en
"Nej tack till reklam" - skylt på min ytterdörr.
Efter det infann sig en känsla av välbehag hos mig,
det var så SKÖNT att slippa alla dessa glättade
horder av papper på hallgolvet.
 
Men nu tycks reklampolisen vara mig på spåren.
De har infiltrerat den stora dagstidningen istället
och försåtligt lyckats nästla in tjocka bilagor mellan
tidningssidorna, det går inte att komma undan.
Nu känns det som att jag har betalat för att få
reklam hemburen, när jag tvärtom har tackat nej till det.
 
Vad gör man...?
Vill ju inte vara utan tidning och den andra stora
draken kan jag inte tänka mig att prenumerera på.
Och vad vet jag, de kanske också har samma tjocka,
otäcka reklambilagor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0